Friday, December 3, 2010

You create everything

Subhanallah,,,

Semua yang berlaku di luar jangkaan saya, semuanya berlaku tanpa dijangka, semuanya terjadi sekelip mata. Subhanallah, betapa besarnya kekuasaanMu. Setiap yang terjadi ada hikmahnya, saya amat yakin dengan ketentuanMu. Alhamdulillah..sesuatu yang tidak terlintas di fikiran saya selama ini muncul tanpa dijangka. Hanya doa kepada Allah harapan saya. Alhamdulillah semua datang tanpa dirancang.

15 haribulan Disember nanti insya Allah saya akan terbang ke Sana'a untuk menghadiri kursus Bahasa Arab selama sebulan. Erm perjalanan yang agak jauh dalam hidup ini. Mudah-mudahan ini adalah musafir saya ila Allah. Dan mudah-mudahan segalanya berjalan lancar. Persediaan setakat ini alhamdulillah.

Saya amat berterima kasih kepada abah dan ma yang banyak berkorban untuk saya. Rintihan seorang hamba,,,

" Ya Allah, malunya aku pada mereka, terlalu banyak material yang telah mereka korbankan untukku. Sayu hati ini mengenangkan sekiranya aku tidak mampu membalas jasa mereka. Panjangkanlah usiaku jika ia bermanfaat untuk kedua ibu bapaku. Astaghfirullahal'azim. Hampir menitis titik jernih dari kelopak mataku. Sayu amat hati ini. Tidak tahu sampai bila aku mampu bertahan. Kuatkanlah aku berhadapan dengan ujian Mu untuk kali ini Ya Allah "

3 paper lagi untuk saya harungi sebelum bermusafir. Permudahkanlah urusan saya Ya Allah. Terangilah dan bukakanlah pintu hati saya ini untuk mudah menerima ilmu Mu ya Allah. Dan permudahkanlah urusan abah dan ma dan seluruh ahli keluarga saya serta ahli keluarganya.

Di bawah merupakan jadual penerbangan saya ke Sana'a.

No comments:

Post a Comment