Thursday, December 16, 2010

Pengalaman itu

Hari Pertama (16 Disember 2010)

Waktu Malaysia

Alhamdulillah saya kini telah berada di Bahrain, yang merupakan tempat transit untuk ke Yaman, Sana’aa. Sekarang jam menunjukkan pukul 5 pagi waktu Bahrain bersamaan pukul 10.45 pagi waktu Malaysia. Sedikit tentatif perjalananan kami yang dapat saya kongsikan di sini insya Allah.

3.30 ptg berkumpul di masjid arrahman

4.00 ptg bertolak ke KLIA

6.40 ptg masuk ke Balai Berlepas KLIA, menaiki sebuah bas kerana laluan untuk ke sana sedang dibaik pulih

p/s : bas tu macam bas rapid je,hihi

8.00 mlm naik flight Gulf Air

8.15 mlm penerbangan berlepas

p/s : sepanjang perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 8 jam, kami disajikan dengan 3 hidangan yang agak istimewa. Kali pertama kami diberikan segelas jus oren dan biskut. Kali kedua pula kami disajikan dengan sweet & sour fish, egg fried rice, desert, dan bermacam-macam lagi la. Lupa dah saya. Kali terakhir mereka hidangkan roti ala-ala kebab tapi isinya cuma sayur, tomato, dan timun. Lepas tu ada secawan kopi. Tapi saya minta mineral water je. Hihi. Gara-gara dahaga yang teramat.

Waktu Bahrain

12.00 mlm tiba di airport Bahrain (bersamaan pukul 4pagi waktu Malaysia)

Hantar mesej pesanan ringkas kat abah, semak kredit, RM2 dicas untuk satu mesej, mahalnya!

12.30 mlm rombongan saya dibawa ke hotel penginapan menaiki sebuah van. Dah macam ikan sardine van tu, mampat, huhu. Mana taknya, muatannya adalah 11 orang lelaki dan 6 perempuan. Alhamdulillah sampai di hotel selepas lebih kurang 15 minit perjalanan dari airport Bahrain

p/s : dalam perjalanan ke hotel, pelbagai pemandangan indah yang dapat saya lihat. Tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Terdetik di hati saya alangkah mewahnya penduduk di Bahrain ini.

1.00 pagi tido seketika. Agak menyedihkan kredit saya yang sebenarnya masih berbaki RM 20 habis begitu sahaja setelah menerima panggilan dari Malaysia, huhu. Kepada sesiapa yang berkenaan, sila ganti ya, hihi, gurau je. Tapi kalau nak ganti boleh je.

4.30 pagi bangun menunaikan solat subuh. Air nya yang sebenarnya sejuk beku tiba-tiba bertukar menjadi panas berasap.=( agak sukar buat saya.

Sekarang jam menunjukkan pukul 6 pagi. Line internet pun tak ada lagi. Sedihnya. Tak dapat berhubung dengan keluarga di Malaysia. Masih menunggu sehingga jam 7 pagi untuk bersarapan. Seterusnya jam 9.30 pagi untuk bertolak ke airport Bahrain sekali lagi. Jam 12 tengahari nanti kami akan bertolak ke Sana’aa. Suasana kat Bahrain ni sejuk teramat. Cam duk dalam aircond walhal duk kat luar bangunan. Subhanallah, di sini aku dapat merasai kebesaran dan kekuasaanMu.

p/s : ni online kat lobi hotel gulf gate sementara menunggu flight seterusnya ke Yaman =)