Sunday, May 22, 2011

Terhenti Di Sini


Cukuplah sekadar di sini sahaja. Mudah-mudahan inilah jalan yang terbaik buat kami. Saya terbaca kata-kata ini di laman seorang sahabat :

" Jangan mendahului-Nya dengan menetapkan seseorang itu adalah jodohmu. Sebelum ijab kabul, dia bukan siapa2 bagimu dan belum halal untukmu. Andai dialah jodohmu yg tertulis di Luh Mahfuzh, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatimu dan hatinya, itu Janji Allah. Akan tetapi, selagi kalian tidak diikat oleh ikatan yg halal, selama itu jangan bazirkan perasaanmu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan."

Tiada sesiapa pun mengetahui apa yang bakal berlaku di masa hadapan. Contoh terdekat dalam kehidupan saya, bercinta dengan orang lain, akhirnya bernikah dengan orang lain. Ia benar2 berlaku. Mudah-mudahan ia menjadi iktibar buat semua. Sekadar mencoret rasa di hati...

Alasannya.. semuanya ketentuan Allah swt. Saya redha. Terlalu samar untuk saya meramalkan apa yang bakal terjadi suatu masa nanti. Kelam...



belum ada


Tiada green light dari mana2 pihak untuk hubungan ini. Sekadar satu persetujuan tanpa satu keputusan yang pasti. Namun, kita hendaklah merancang, selebihnya biarlah Allah swt sahaja yang menentukan.

Doa dari seorang sahabat yang jauh di perantauan:

" pkara baik x elok lewat2kn.. hehe :D
moga yg trbaik utkmu sahabat :) "


Syukran atas doanya. Bismillahi tawakkal tu 'alallah


1 comment: