Tuesday, May 1, 2012

Kesesakan Di Pagi Hari


Bersesak di dalam KTM pagi ini. Padat. Kali pertama saya menaiki KTM di pagi hari. Sesak dengan kelompok manusia yang saban hari menaiki KTM untuk ke tempat kerja. Alhamdulillah sampai juga ke rumah kedua saya dalam keadaan selamat dengan izinNya. 

Hampir 4 hari tidak ber'muka buku', hari ini diberi kesempatan untuk melayarinya. Banyak info2 yang terbaru dipaparkan oleh rakan2. Antara yang paling mengusik hati saya ialah undangan walimatul urus seorang sahabat lama. Tahniah sahabat. Semoga berbahagia hingga ke syurga. Hmmm. Pandangan orang yang mendengar dan melihat situasi ini ialah 'sabarlah, bukan masanya lagi'. Ya, saya akur. Bukan hanya luaran yang sesak, tetapi dalaman juga terasa sesak tiba2. Allahu musta'an. Astaghfirullahal'azim.

Semoga hari2 yang masih berbaki dapat saya lalui dengan hati yang tenang. Juga, semoga saya dapat menyelesaikan tugasan2 dan pembentangan2 yang ada dengan lancar.

Misi seterusnya ialah kejar cita2 yang belum tertunai, lupakan perkara yang selama ini saya harap2kan kerana untuk sampai kepada apa yang kami peroleh hari ini, 3 tahun kami berusaha, hasilnya, apa yang kami dapat buat masa ini. Jadi, kesimpulannya, terimalah seadanya (pasrah). Semoga segalanya dalam perlindungan Allah SWT. Amin.



No comments:

Post a Comment