Wednesday, January 25, 2012

Saat Menanti


Sebagaimana entri2 terdahulu, saya selalu mengatakan penantian itu suatu penyeksaan. Hmm usaha untuk kali ini nampaknya tidak berjaya juga. Saya perlu menanti sehingga tempoh masa pengajian berakhir. Dua tahun (2014). Noktah. Itulah jawapannya. Akur ? Hmm semoga dipermudahkan segalanya, Insya Allah.

23 hb Januari, dua peristiwa penting berlaku. Namun, ia tidak mampu membahagiakan saya. Selamat pengantin baru buat kawan saya dan pasangannya. Semoga bahagia mengiringimu hingga ke syurga.

24 hb Januari, satu lagi perkhabaran gembira buat teman FB, yang akan menimang cahaya mata tidak lama lagi. Ramai yang akan menimang cahaya mata tahun ini. Rata-ratanya di kalangan sahabat terdekat. Satu tahun pengajian. Hmmm. Rezeki mereka murah. Alhamdulillah. Tahniah untuk mereka.

25 hb Januari, pengumuman IM Hassan mengenai pernikahannya. Bakal zaujahnya bekas mahasiswa UM. Saya mengenali bakal zaujahnya. Barakallahulakuma :)

Pendeknya, ajal maut jodoh pertemuan semuanya ditentukan oleh Dia. Dia yang Maha Merancang segalanya. Saya hanya mampu berdoa kerana Dialah yang memegang hati2 makhluknya.


Wassalam


No comments:

Post a Comment