Wednesday, January 11, 2012

Bahagia


Bahagianya 'dia' bersama dua putera kecil. setelah melalui dugaan semalam, kini 'dia' bahagia, bersama dua putera kecil yang putih kemerahan mewarisi dirinya. Di saat insan lain sibuk menelaah buku2 dan nota2 kuliah, 'dia' bersama si kecil yang memerlukannya. Itulah jalan yang dipilihnya. Senyuman tidak pernah lekang di bibir'nya'. Saya kagum dengan dirinya. Amat kagum. Mampukah saya menjadi sepertinya ?? Hmmm. Sukar sekali, kerana persekitaran saya tidak sepertinya. Saya mendoakan kesejahteraan diri'nya'. Semoga 'dia' diberi kekuatan menempuh pengajian yang masih berbaki. Bahagianya 'dia'.

Penantian untuk ke sekalian kalinya. Adakah ia akan terjawab dalam tahun ini? Semuanya di tangan Yang Maha Esa. Saya hanya mampu berserah, semoga ada cahaya di sebalik kabus kelam itu. Ya Tuhan, sesungguhnya hanya Engkau yang memegang hati para manusia. Tiada lain yang mampu mengawalnya melainkan Engkau. Lembutkanlah 'ia' Ya Tuhan...

No comments:

Post a Comment