Thursday, January 19, 2012

Hari Terakhir


Ingin menulis,terasa lama benar tidak menulis entri yang panjang2. Hmm, ketandusan idea untuk menulis. Walhal banyak yang ingin diceritakan. Ada khabar gembira, ada gambar duka. Namun, khabar gembira itu seakan duka juga pabila ia datang tika diri dan keluarga ditimpa musibah. Ujian dariMu Ya Allah. Hamba pasrah. Mungkin bukan masanya.

Hari ini hari terakhir saya di bumi universiti untuk semester kali ini. Semester yang paling sukar dalam hidup sepanjang bergelar mahasiswi. Banyak onak dan ranjau ditempuhi untuk memperoleh sedikit ilmu yang tidak ternilai harganya. Mudah-mudahan ada natijah yang baik untuk semester kali ini.

Saya masih berbaki tiga semester. Setelah itu, saya akan melangkah ke alam dunia yang sebenar. Seringkali saya memotivasikan diri agar tidak terus rebah dengan dugaan dan rintangan yang menimpa diri. Terima kasih kepada semua yang banyak membantu dan memahami keadaan dan situasi saya sepanjang bergelar teman kepada saya. Andai ada terguris hati, ampun dan maaf diminta dari kalian.

wassalam

‎::: Rezeki itu ketetapan Dia, hanya Dia yang Maha Mengetahui, kita merancang, Dia juga merancang, namun sebaik-baik perancang adalah Dia :::


No comments:

Post a Comment