Tuesday, August 3, 2010

Mampukah ???

Alhamdulillah hari ini masih mampu untuk meng'update' blog ini. Hari ini saya ditawarkan satu jawatan yang selama ini tidak pernah mengimpikannya. Al maklum diri ini dirasakan belum mampu untuk melaksanakan tugas di luar kemampuan. Tugas itu satu amanah yang patut dilaksanakan sebaik mungkin. Berhadapan dengan pelbagai tugasan sedikit sebanyak menyebabkan saya gusar bimbang sekiranya saya mengabaikan amanah yang diberi.

"Fikirlah positive dalam sesuatu perkara. Insya Allah dipermudahkan segalanya. Mana tahu tanggungjawab yang diberikan kepada enti itu dapat mengajar enti untuk menguruskan masa dengan lebih sistematik kan. Boleh mengajar enti untuk menguruskan sesuatu program dengan jayanya. Kan dapat pengalaman tu....."

Pesan seorang teman itulah yang saya pegang untuk memotivasikan diri yang hampir lemah ini. Pemikiran saya mulai terbuka. Benarlah kata sahabat setiap kejadian yang berlaku di muka bumi ini ada hikmah yang tersendiri. Apabila kita menyedarinya, barulah kita tahu betapa beruntungnya kita sebagai hamba Allah yang diuji. Kita menjadi lebih dekat padaNya. Terima kasih sahabat :)

No comments:

Post a Comment