Tuesday, August 17, 2010

Anugerah Tersirat

Menulis lagi.........

Permulaan hidup ini tak selalunya indah. Kita akan menemui kegagalan dahulu sebelum mampu untuk mencapai kejayaan. Kita perlu bersusah-susah dahulu sebelum dapat mengecapi nikmat kebahagiaan. Kita akan sering diduga oleh Nya dahulu......

Dugaan demi dugaan melanda diri..hutang pengajian yang belum langsai, tugasan kuliah yang bertimbun, amanah yang perlu dipertanggungjawabkan, erm kadangkala semua ini mampu mematangkan diri ini yang masih tercari-cari erti sebenar kehidupan di alam fana ini.

Namun di sebalik setiap dugaan yang didatangkanNya pasti ada hikmah yang dikurniakanNya. Hikmah tersirat yang saya baru menyedarinya. Astaghfirullahal'azim....
DIA mempermudahkan segala urusan saya di sini. Alhamdulillah.
Dorongan daripada abah dan mama tersayang menguatkan semangat saya untuk terus meningkatkan pencapaian diri ke arah yang lebih baik. Mencapai redha dariNya dan ibu bapa yang sentiasa menyokong :)

Pengorbanan abah dan ma akan sentiasa saya ingat. Terlalu besar dan tak mampu untuk membalasnya. Doakan saya menjadi anak yang solehah, penyejuk hati abah dan ma dan jauhkanlah saya tergolong dalam anak derhaka.

Na'uzubillah.....

No comments:

Post a Comment