Thursday, August 19, 2010

Dilema

Bagaimanakah kita hendak menguruskan sesebuah organisasi atau sesuatu kumpulan???

Emm agak sukarkan bila mana ia melibatkan banyak pihak??? Semua perlu dijaga. Namun fahamilah sahabat-sahabat sekalian tanggungjawab kita sebagai seorang mahasiswa.

Mahasiswa mahasiswa mahasiswa


Jika kita memahami maksud sebenar istilah ini kita tak akan mengeluh akan tanggungjawab kita sebagai seorang mahasiswa. Kita akan berusaha sedaya upaya untuk melaksanakan tugasan dan amanah yang diberikan dengan sebaik mungkin.

Fahamilah sahabat-sahabatku...

Bukan mudah untuk bergelar seorang mahasiswa. Justeru itu, kita haruslah menghargai setiap peluang yang ada untuk memajukan diri. Bukan hanya sekadar melepaskan batuk di tangga sahaja. Sukar untuk saya mengerti. Sukar juga untuk saya memahami. Saya juga insan biasa.

Sahabat-sahabat sekalian...

Untuk menggapai segulung ijazah bukanlah sesuatu yang mudah. Kita perlu berhempas pulas. Kita perlu melakukan segala tugasan dengan bersungguh-sungguh. Tiada perbezaan antara kita melainkan tahap ke'jihad'an sahaja yang membezakan kita. Justeru fahami sahabat-sahabatku...:(

Hidup ini memerlukan pengorbanan yang amat besar. Tiada istilah susah! payah! ketika kita ingin melakukan sesuatu amalan kerana sesungguhnya kita sentiasa ada pembantu di sisi iaitu Tuhan yang maha Esa.

" رب يسر ولا تعسر يا كريم"

Berdoalah kepadaNya kerana sesungguhnya dengan berdoa dapat mendekatkan diri kita padaNya..

Wallahu'alam....

No comments:

Post a Comment