Thursday, October 6, 2011

Dia Yang Maha Perancang


Bismillahirrahmanirrahim

Minggu lalu, saya mendapat satu perkhabaran, perkhabaran yang amat merunsingkan. Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar dengan izinNya. Apabila kita sentiasa mengingatiNya, Dia akan sentiasa membantu kita kerana Dia selalu ada untuk kita. =) Saya berusaha mewujudkan keyakinan dalam diri. Kali ini saya benar2 tekad. Entah mengapa, diri ini menjadi terlalu berani untuk melakukannya walhal tidak pernah terlintas di fikiran saya sebelum ini untuk bermusafir ke ‘sana’.

Alhamdulillah.Terima kasih tidak terhingga kepada semua yang membantu. Semoga Allah membalas segala kebaikan kalian. Jzkk. Usaha telah dilakukan. Selebihnya saya hanya mampu berserah kepada Nya. Andai ia yang terbaik buat saya dan masa depan saya dan keluarga suatu masa nanti, permudahkanlah Ya Allah.

Amin...

Minggu yang terlalu sibuk dengan tugasan2 yang bertimbun2. Huhu. Pembentangan yang pertama untuk semester baru sahaja berlalu. Hmm. Hari ini baru saya sedari dunia pendidikan kini telah banyak berubah. Berubah ke arah yang lebih mementingkan dunia semata-mata. Benar. Beberapa pendekatan dan kaedah yang dilaksanakan dalam pendidikan hari ini lebih menjurus kepada perkembangan intelek semata. Sedihnya. Kita diasuh dengan pendidikan yang berunsurkan Barat sejak dari dahulu lagi. Sehingga kini, kita masih berpegang kepada falsafah2 mereka. Astaghfirullahal'azim. Dunia pendidikan hari ini seakan2 meminggirkan agama sebagai panduan hidup. Sukar untuk saya mengulas dengan lebih lanjut. Terlalu rumit. Mudah2 an ada jalan keluar untuk semua situasi ini.

Amin...



No comments:

Post a Comment