Thursday, September 29, 2011

Sebuah Perjalanan Kehidupan


Bismillah...

Alhamdulillah, saya masih diberikan kesempatan olehNya untuk menghirup udara segar di alam milikNya. Alhamdulillahillazi ahya na ba'dama amaatana wa ilaihinnusyur. Alhamdulillah. Hari ini saya akan memulakan perjalanan. Sebuah perjalanan untuk mencuba peluang yang diberikan oleh Yang Maha Pemberi Rezeki. Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar dengan izinNya. Allahurabbi.

KLIA Disember 2010
Kuala Lumpur, Malaysia

Terimbau saya dek kenangan lalu. Merantau ke negara orang. Pengalaman yang sukar untuk dilupakan hingga ke akhir hayat. Pengalaman yang banyak mematangkan diri ini. Pengalaman yang banyak mengajar diri untuk berdiri di atas kaki sendiri. Dan pengalaman yang banyak menyedarkan saya makna sebuah kehidupan. Pengalaman sebuah kehidupan. Saya dapat merasai kekuasaan & kebesaranNya. Allahuakbar! Berbalik kepada topik, penantian saya hampir dua bulan lebih akhirnya terjawab. Alhamdulillah. Segalanya adalah milikMu Ya Tuhan. Seandainya ada rezeki buatku untuk kali ini, alhamdulillah. Jika ia bukan untukku, redhakanlah aku dengan ketentuanMu. Amin.

MASJID RA'IS Disember 2010
Yemen, Sana'a


No comments:

Post a Comment