Friday, October 28, 2011

The Best Creator


Bismillahirrahmanirrahim


Alhamdulillah segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Dia pengatur terbaik kehidupan hamba2 Nya. Allahuakbar. 28/10/2011 hari terindah dalam hidup ini. Menjawab segala penantian dan perjalanan saya selama ini. Dahulunya, saya pernah ditawarkan untuk menjadi seorang guru. Dua tawaran serentak untuk bidang itu. Satu di IPTA dan satu lagi di IPG. Setelah berfikir2, temuduga yang dihadiri untuk IPG sekadar memenuhi syarat sahaja. Dalam nak dan tidak. Akhirnya Dia menentukan saya di IPTA. Ya, saya akur. Dengan sebahagian yuran pengajian ditanggung keluarga, saya meneruskan pengajian di IPTA.

Di IPTA, pelbagai peluang yang datang sehingga membawa saya ke sebuah negara lain selain Malaysia. Hihi. Yaman telah saya jejaki. Di IPTA juga saya mengenali pelbagai ragam manusia. Alhamdulillah, Allah sentiasa memberi kekuatan kepada saya walaupun kadangkala saya hampir putus harapan. Dan satu lagi peluang yang tak pernah saya sangka2. Permohonan hanya sekadar mencuba nasib akhirnya dimakbulkan olehNya. Sujud syukur saya tidak terhingga. Allah S.W.T pengatur terbaikkk. Mudah-mudahan ia tidak melalaikan saya untuk menjalani kehidupan seterusnya. Mungkin ini lah yang sesuai untuk saya, masa depan saya dan keluarga suatu masa nanti.

Saya masih mempunyai penantian. Manusia ni tak pernah berhenti berharap kan? Sebab apa? Sebab saya yakin Allah akan memakbulkan doa saya. Ilaika nad'u wa ilaika nasta'ie.

Syukran jazilan kepada semua yang membantu. Hanya Allah S.W.T sahaja mampu membalas semua kebaikan kalian. Terima kasih kepada abah dan ma yang sentiasa membantu =)


saya sayanggg mereka


No comments:

Post a Comment