Thursday, March 10, 2011

Sibuk

Saya dalam proses untuk terus menyiapkan tugasan yang diberikan. Agak banyak juga. Alhamdulillah berlalu minggu ini dengan menghadapi test yang amat mencabar. Hihi. Juga pembentangan pertama sepanjang semester ini. Hebat tak?? Sedangkan sekarang ni dah minggu ke 10 kalau tak silap. Erm mudah-mudahan semester ini berlalu dengan jayanya. Pasti setiap semester harapan yang sama diharapkan di hati ini. Mahu menghabiskan baki semester-semester yang ada. Namun, apa yang menanti di masa hadapan tak tahu lagi. Huhu. Masa depan yang cerah atau samar-samar? Semuanya kehendak Tuhan. Saya hanya mampu mendoakan yang terbaik.

Musim sekarang ni kawan-kawan pakat duk balik kampung. Saya masih di sini kerana minggu hadapan terpaksa berhadapan dengan pembentangan yang pertama kali saya akan lalui sepanjang pembelajaran di universiti ini. Huhu. Pembentangan di hadapan seratus lebih pelajar. Mahasiswa dan mahasiswi yang bakal bergelar guru dua tahun lagi. Mampukah saya?? Hanya usaha, doa dan tawakal sahaja yang mampu saya lakukan. Amin.

Saya juga ingin pulang ke kampung. Mungkin dalam masa terdekat ini. Harapannya tiada aral melintang. Insya Allah. Fikiran saya telah berada di kampung. Hanya jasad masih di sini. Masih mencari-cari bekalan ilmu untuk masa hadapan.

Allahumma yassir wala tu'asiir ya karim

No comments:

Post a Comment