Thursday, October 14, 2010

Yaman

satu keajaiban
subhanallah


Hari ini saya menghadiri kuliah seperti biasa. Tiba-tiba saya mendapat ucapan tahniah dari seorang teman. "Tahniah". Saya terpinga-pinga. Tahniah kenapa? Pelbagai persoalan menerjah di minda. Fikiran mula berputar mencari punca. Rupa-rupanya nama saya tertera di papan kenyataan. Salah seorang yang terpilih untuk mengikuti kursus bahasa arab di timur tengah 14 disember ini. Syukur alhamdulillah setinggi-tingginya saya panjatkan pada Ilahi. Alhamdulillah. Namun sedih agak terasa kerana saya hanya berseorangan ke Universiti Yaman sedangkan teman-teman yang lain terpilih untuk mengikuti kursus bahasa arab di mesir.

Belum membuat keputusan untuk ke sana. Saya perlu berfikir banyak kali terutamanya kerana ia membabitkan kewangan. Jika ada mendapat sumbangan dari mana-mana pihak insya Allah saya akan sampai ke sana. Mudah-mudahan jalan saya untuk ke sana dipermudahkan oleh Nya.
Sekadar perkongsian. Juga mengharapkan doa daripada sahabat-sahabat serta pembaca blog ini. Doakan saya.

Esok ada taklimat untuk kursus bahasa arab ini. Mudah-mudahan ada jalan yang lebih baik untuk saya usahakan tanpa membebankan keluarga saya terutama abah dan ma dari aspek kewangan.

Tiada perasaan gembira apabila mendapat tahu saya salah seorang yang berjaya ke timur tengah. Masalah kewangan yang terhad menyebabkan perasaan itu hilang, lenyap begitu sahaja.

La'allakum bilkhair. Permudahkanlah Ya Allah.
Mudah-mudahan ada rundingan yang dapat mencapai persepakatan pada esok hari.
Taklimat akan diadakan pada hari Jumaat, 15 hb Oktober 2010, pada pukul 3 petang.

" Ya Allah, jika ini jalan terbaik untukku dan ia tidak akan membebankan ahli keluargaku di masa ini dan di masa akan datang, Engkau permudahkanlah urusanku untuk menjejakkan kakiku ke sana "

Amin 3x ya Rabbal'alamin

No comments:

Post a Comment