Sunday, October 10, 2010

Duka dalam bahagia

9 oktober 2010
tarikh yang tak akan dilupakan

Terlalu banyak tugasan yang perlu diselesaikan segera. Tuntutan tugas dan amanah yang terpaksa dipertanggungjawabkan semakin menjadi beban dirasakan. Sehingga seakan-akan tidak mampu mengingati sesuatu apa pun. Permudahkanlah urusan hambaMu ini Ya Allah.

9 oktober... tidak sempat untuk saya coretkan pada tarikh tersebut. Tarikh yang tak akan saya lupa sampai bila-bila. Perkenalan singkat diharapkan dapat membuahkan keberkatan dalam hidup ini. Insya Allah.

Hari ini saya masih bertungkus-lumus menyiapkan tugasan-tugasan yang masih berbaki. Kuatkanlah diri ini. Saya masih mencari apa yang belum saya temui dan miliki. Permudahkanlah urusan saya Ya Allah.

p/s : kecewa kerana gagal melepasi ujian ke tanah arab. sedih terasa pabila rakan karib mendapat tawaran tersebut. Janji untuk ke sana bersama tidak berhasil. Ketentuan Allah itu mengatasi perancangan kami sebagai hambaNya yang kerdil. pape pun itulah yang saya anggap dugaan dalam hidup saya. Saya mengharapkan hikmah di sebalik sesuatu yang telah terjadi. Saya yakin dengan janjiNya. Permudahkanlah...

1 comment: