Wednesday, October 27, 2010

Sinis

Boleh tak kalau hidup ni tak perlu bersangkut paut dengan manusia yang lain ??

Erm pelik kan persoalan ni? Entah kenapa, semakin untuk menjauhi sesuatu, semakin dekat ia datang. Semakin untuk menjauhkan diri daripada perkara-perkara yang akan membuatkan orang mempunyai peluang untuk menjatuhkan kita, semakin rapat peluang itu menghampiri sehingga diri ini terjerumus dalam perkara itu. Ya Allah, lapangkanlah dada ini menerima segala pendapat dan pandangan sinis masyarakat sekeliling. Sabarkanlah hati ini. Saya ingin menjadi seadanya. Bukan berpura-pura untuk nampak sopan di mata orang tapi hati merana Tuhan sahaja yang tahu.

Saya tak ingin menjadi sempurna kerana saya tahu tiada sesiapa yang sempurna melainkan hamba Allah yang terpilih. Saya hanya melakukan sesuatu seadanya. Saya hanya ingin menguasai sesuatu dengan cara saya sendiri tanpa menyusahkan orang lain. Namun saya seakan kurang mampu untuk melaksanakannya buat masa ini.
Ermm..

p/s : Hari ini masuk hari ke 14, saya masih menunggu keputusannya.

No comments:

Post a Comment