Friday, July 6, 2012

Harapan

Motivasi daripada penulisan seorang sahabat :

"Bila kita 'berharap' kepada manusia, seolah-olah kita memberikan 100% hati kita untuk dikecewakan. Tetapi apabila kita beri harapan kepada Allah Taala ia seumpama kita memberikan 100% keyakinan bahawa Allah akan menghiburkan kita."

Ya, saya akui, seringkali saya kecewa apabila harapan yang menggunung tinggi terhadap manusia lain tidak kesampaian. Ya, kerana mereka yang saya harapkan adalah manusia. Manusia, sejauh mana pun mereka merancang, mereka adalah manusia. Tidak mampu untuk mengatasi perancangan Allah S.W.T. Memberi harapan kepada manusia persis seperti saya membuka peluang kepada diri sendiri untuk dilukai dan dikecewakan. :(     Allahurabbi. Sukarnya perjalanan hidup ini.

Saat ini ..
Saya sudah tidak punya rasa. Apabila sesuatu keinginan kita dihalang, seakan hilang sudah segala-galanya. Usah kalian berbicara dengan mengatakan itu dan ini kerna bukan kalian yang berada di tempat saya. Matlamat kini hanya padanya. Misi menuju satu. Insya Allah dengan izin Allah, semoga dipermudahkan.



Kerna Dia yang mengatur segalanya. Hanya Dia......


pernikahan yang diatur oleh keluarga


semoga berbahagia najwa




Beruntungnya dia. Alhamdulillah ..









No comments:

Post a Comment