Friday, June 8, 2012

Adakah duit adalah segala-galanya??



Sukarnya untuk menghalalkan sebuah ikatan. Terduduk saya mendengar perkhabaran itu. Adakah duit adalah segala-galanya?? Saya tidak punya jawapan untuk persoalan itu. Saya masih naïf dalam kehidupan. Kehidupan ini, hidup hanya sementara cuma. Mengapa tidak dipermudahkan urusan yang boleh dipermudahkan? Sungguh, saya tidak faham dengan realiti dunia hari ini. Duit hanyalah harta dunia. Tidak dapat dibawa bersama ke alam barzakh nanti. Kerana ketiadaan duit, segalanya sukar. Hmm.

Masih memujuk hati yang semakin sesak dengan karenah dunia. Empat tahun telah berlalu. Jangka masa yang agak panjang untuk sebuah perhubungan. Kekadang tanpa saya sedari saya seakan mempertikaikan takdir Allah yang telah ditetapkan ke atas diri ini. Astaghfirullahal'azim. Tiada upaya dan kata yang mampu dilafazkan. Saya kagum dengan ibu bapa yang berjiwa besar yang sanggup melepaskan anak2 mereka untuk berdikari kerana dunia ini tempat musafir. Rezeki ada di mana-mana. Kan ?

Saya tertekan dengan keadaan ini ... Mengapa sulit sekali untuk melepaskan kami ??? 

* Hilang segala harapan .. hanya pergantungan segalanya pada Allah


No comments:

Post a Comment