Tuesday, August 16, 2011

Anugerah Hari Ketiga Ramadan


Alhamdulillah, setelah sekian lama saya menanti, akhirnya saya diberi kesempatan olehNya. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. J Di saat2 terakhir pembelajaran, saya hampir merasa putus asa, menyerah, kerana saya gagal melakukannya dengan baik. Namun, perancangan Allah mengatasi segala. Saya berjaya melakukannya. Seakan mimpi menjadi kenyataan. Hihi. Tiada perancangan langsung untuk saya melakukannya dalam cuti semester kali ini. Tidak terlintas di fikiran untuk ‘belajar’ dek kerana duit yang belum cukup. Tetapi rezeki Allah ada di mana2. Yakinlah denganNya. Alhamdulillah.

Terima kasih saya ucapkan kepada cikgu2 yang banyak membantu terutama dari segi motivasi. Banyak juga kena leter. Hehe. Juga kepada abah dan ma serta adik beradik yang menyokong dari segi kewangan. Jazakallahu khairan kathira. Perjalanan yang amat sukar namun apabila sampai ke kemuncaknya, saya dapat merasakan kemanisannya. Alhamdulillah. Semoga saya dapat memanfaatkannya dengan sebaik mungkin.

Perancangan yang masih di alam maya. Hmmm banyak juga kalau dihitung. Mudah2 an ia menjadi kenyataan suatu hari nanti. Saya masih menunggu dan menanti. Penantian itu suatu penyeksaan bukan? Bermula tarikh 15 Julai 2011 hingga 14 Oktober 2011, saya diberi tempoh untuk menunggu. Saya akan menantikannya. Andai ada rezeki, takkan ke mana insya Allah. Andai rezeki belum ada, doakanlah saya kuat untuk menempuhi pembelajaran yang masih berbaki dua tahun lagi. Juga permudahkanlah saya menempuhi semester baru yang bakal bermula seminggu selepas hari raya ini. Amin.


No comments:

Post a Comment